Wandelcoaching - Bokstherapie.nl

Wandelcoaching

Wandelcoaching pad zwart wit
Wandelcoaching Leiden 3

Wandelcoaching bij Bokstherapie.nl

Als je naar buiten gaat, gebeurt er iets met je. Je staat meer open, je lijf ontspant. Tegelijk kan je meer loslaten zodra je in beweging komt. Herken je dit? Dan is wandelcoaching van Boksterapie.nl misschien iets voor jou. 

Ik loop steeds vaker met mijn cliënten of deelnemers door de prachtige omgeving van Amsterdam, Den Haag, Leiden of Rotterdam. Tijdens mijn wandelcoaching zijn de straat, het bos, het park, het strand en de duinen mijn praktijkruimte. Dagelijks ben ik met cliënten of deelnemers aan het wandelen, boksen en coachen in de buitenlucht.

Wandelcoaching, waarom en hoe?

Buiten zijn is goed tegen stress en je bent weg van je dagelijkse beslommeringen. Terwijl we door een mooie omgeving lopen, praten we over dingen die jij tegenkomt in je dagelijks leven. We nemen tijd om – letterlijk en figuurlijk – even stil te staan en om ons heen te kijken. Soms houd ik je een spiegel voor, de andere keer complimenteer ik je met jouw voortgang of vraag je dieper in jezelf te kijken.

Natuurlijk hebben we ook bokshandschoenen, bandages en pads bij ons. We zullen op een geschikte plek een rondje boksen en oefenen met - bijvoorbeeld - balans en stevigheid. Jouw actuele thema’s bespreken en kijken waar jij op dat moment tegenaan loopt. Door te wandelen én te boksen kom je echt even uit je hoofd. Je maakt meer contact met je gevoel en met je lijf.

Er zijn veel oefeningen die we kunnen inzetten bij een wandelcoaching sessie. Bijvoorbeeld: spelen met het looptempo, of ingaan op iets dat we onderweg tegenkomen. Ik zal je uitnodigen om meer contact te maken met je eigen lijf. 

  • Wat voel je en wat neem je waar tijdens de wandeling? 
  • Wat gaat er door je heen als je wandelt, of juist eens stilstaat bij een situatie in jouw leven?
  • Waar loop jij momenteel tegenaan, of waar loop je juist voor weg? 
  • Herken jij patronen van jezelf en wil je daar al wandelend mee aan de slag? 
  • Wat voel of ervaar jij als je een nieuw gebied bewandelt? Of is het veiliger het bekende pad te blijven volgen?
  • Hoe ga je om met de weersomstandigheden tijdens onze wandeling? 
  • Kies jij de route of laat jij je sturen door de ander? 
  • Kan jij de omgeving zien, voelen en ervaren? Of ben je teveel met jezelf bezig en vraagt het hoofd de aandacht?
Wandelcoaching Leiden 4
Wandelcoaching Amstel stad zwart wit

Veiligheid en gezondheid

In deze corona-tijden hebben we te maken met maatregelen om onszelf en elkaar te beschermen. Toch kunnen we ook nu goed aan te slag met wandelcoaching. Wij zijn buiten en houden minimaal anderhalve meter afstand. Daar passen we ook de trainingsvormen op aan, als we met boksoefeningen aan de slag gaan. Uiteraard houden we de aanwijzingen van de overheid in de gaten, en zorgen zo dat we steeds veilig en verantwoord werken.

Wat zijn voordelen van wandelcoaching voor jou?

  • Je bent in beweging. Door samen de wandeling in te zetten gebeurt er van alles in het lijf. Wandelen is een heel simpele maar uiterst effectieve manier om je gezondheid, humeur en geest een flinke positieve boost te geven.
  • Wandelend coachen kan in de natuur, maar ook in de rustigere delen van de stad. Er zijn verschillende richtingen, ook mentaal. Vind je het moeilijk om zichtbaar te zijn? Dan gaan we iets meer richting de drukte. Wil je meer rust ervaren? Dan lopen we juist de stad uit.
  • Wandelen heeft een positief effect op je humeur. De combinatie van natuur, beweging en coaching zijn dus ideaal.
  • Door te wandelen raken we gemakkelijker in gesprek. Je zit of staat niet de hele tijd tegenover elkaar, maar wandelt naast elkaar. Het kan je helpen om vrijer en opener te communiceren. Je hoeft de coach niet elke keer aan te kijken en je kunt je gedachten iets gemakkelijker de vrije loop laten.
  • Wandelend coachen is effectief omdat het helpt om je echt te ontspannen. Lopen in de buitenlucht helpt om spanningen en onrust achter je te laten, om oude zaken los te laten en om tot rust te komen.
  • Al wandelend ontmoet je ook jezelf. Je wordt ’gespiegeld’ en uitgedaagd om anders naar jezelf te kijken.

Handig om te weten over je wandelcoaching sessie

  • De sessie duurt ruim een uur. We wandelen zo’n 3,5 tot 5 kilometer. Soms zullen we even stoppen om inzichten te verwerken, of voor het noteren van opdrachten die jij later rustig uit kunt werken. En ook zullen we soms op geschikte plekken (boks-)oefeningen doen.
  • We zijn afhankelijk van het weer. Houd daar vooral rekening mee bij de kleding die je kiest. Maar denk ook aan een paraplu, wat energievoeding voor onderweg of zonnebrandcrème.
  • Goede schoenen, geschikt om te wandelen en te boksen, zijn ook belangrijk. 
  • Neem water mee, maar drink vooraf niet te veel. Toiletgelegenheid is niet gegarandeerd.

Wandelcoach locaties

Het fijne aan wandelcoaching is dat ik niet gebonden ben aan een vaste werkplek. Wandel coachen kan op veel locaties in de randstad. Ik werk dus op locatie en dat scheelt jou weer reistijd! De gebieden waar ik met cliënten of deelnemers wandel, zijn gebieden die voldoende ruimte, veiligheid en rust bieden voor inzichten en persoonlijke groei.

Ik geef wandelcoaching in deze gebieden:

Amsterdam

Den Haag

Leiden

Rotterdam

Maak een afspraak

Wil je een afspraak maken voor een wandelcoaching sessie bij Bokstherapie.nl? Vul dan het contactformulier in. Dan plannen we samen een geschikt moment. Ik verheug me op onze wandeling!

aanmelding wandelcoaching


    Scroll naar top